Dr. Dipl. Psych. ID: 64342

Jennifer Guse

graph of relations

Publications

  1. 2021
  2. Understanding Mental Burden and Factors Associated With Study Worries Among Undergraduate Medical Students During the COVID-19 Pandemic

    Guse, J., Heinen, I., Mohr, S. & Bergelt, C., 15.12.2021, In: FRONT PSYCHOL. 12, p. 734264 734264.

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review

  3. Mental burden and perception of the study situation among undergraduate students during the COVID-19 pandemic: a cross-sectional study and comparison of dental and medical students

    Guse, J., Weegen, A. S., Heinen, I. & Bergelt, C., 01.12.2021, In: BMJ OPEN. 11, 12, p. e054728 e054728.

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review

  4. Attitude Towards and Adoption of the Novel Learning Environment Among Undergraduate Medical Students During COVID-19

    Mohr, S., Küfe, B., Rheingans, A. & Guse, J., 26.10.2021, In: FRONT EDUC. 6, 714526.

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review

  5. 2020
  6. Benefits of combined quantitative and qualitative evaluation of learning experience in a gerodontology course for dental students

    Lamprecht, R., Guse, J., Schimmel, M., Müller, F., Heydecke, G. & Reissmann, D. R., 26.08.2020, In: BMC MED EDUC. 20, 1, p. 281

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review

  7. Perception of the study situation and mental burden during the COVID-19 pandemic among undergraduate medical students with and without mentoring

    Guse, J., Heinen, I., Kurre, J., Mohr, S. & Bergelt, C., 2020, In: GMS Journal for Medical Education. 37, 7, p. Doc72

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review

  8. 2018
  9. Mentoring für Studierende in der Medizin: Darstellung und Evaluation eines differenzierten Mentoringprogramms an einer medizinischen Fakultät

    Bergelt, C., Heinen, I. & Guse, J., 02.2018, In: BUNDESGESUNDHEITSBLA. 61, 2, p. 210-217 8 p.

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Review articleResearch

  10. 2016
  11. Exploring the value and role of integrated supportive science courses in the reformed medical curriculum iMED: a mixed methods study

    Eisenbarth, S., Tilling, T., Lueerss, E., Meyer, J., Sehner, S., Guse, A. & Guse, J., 29.04.2016, In: BMC MED EDUC. 16, p. 132

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review

  12. Effects of Mentoring Speed Dating as an Innovative Matching Tool in Undergraduate Medical Education: A Mixed Methods Study

    Guse, J., Schweigert, E., Kulms, G., Heinen, I., Martens, C. & Guse, A., 09.02.2016, In: PLOS ONE. 11, 2, p. e0147444

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review

  13. 2015
  14. Bedarfserhebungen für die Entwicklung der studienbezogenen Deutschkurse

    Heinen, I. & Kurré, J., 2015, DaZmed – Deutsch als Zweitsprache in der Medizinischen Ausbildung: Ein Leitfaden für die Sprachqualifizierung von internationalen Studierenden der Medizin und Fachkräften im Gesundheitswesen. Albrecht, N-J. (ed.). 1 ed. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, Vol. 95. p. 17-24 8 p. (Schriftenreihe Hippokrates : medizinische Forschungsergebnisse).

    Research output: SCORING: Contribution to book/anthologySCORING: Contribution to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  15. Einleitung

    Heinen, I. & Kurré, J., 2015, DaZmed - Deutsch als Zweitsprache in der medizinischen Ausbildung : Ein Leitfaden für die Sprachqualifizierung von internationalen Studierenden der Medizin und Fachkräften im Gesundheitswesen. Albrecht, N-J. (ed.). 1 ed. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, Vol. 95. p. 1 - 8 8 p. (Schriftenreihe Hippokrates : medizinische Forschungsergebnisse).

    Research output: SCORING: Contribution to book/anthologySCORING: Contribution to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  16. Sprachqualifizierung für internationale Medizinstudierende

    Heinen, I. & Kurré, J., 2015, DaZmed – Deutsch als Zweitsprache in der Medizinischen Ausbildung: Ein Leitfaden für die Sprachqualifizierung von internationalen Studierenden der Medizin und Fachkräften im Gesundheitswesen. Albrecht, N-J. (ed.). 1 ed. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, Vol. 95. p. 9-16 8 p. (Schriftenreihe Hippokrates : medizinische Forschungsergebnisse).

    Research output: SCORING: Contribution to book/anthologySCORING: Contribution to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  17. 2014
  18. Speed mentoring: establishing successful mentoring relationships

    Kurré, J., Schweigert, E., Kulms, G. & Guse, A. H., 01.11.2014, In: MED EDUC. 48, 11, p. 1131

    Research output: SCORING: Contribution to journalOther (editorial matter etc.)Research

  19. 2012
  20. Differential mentorship for medical students: development, implementation and initial evaluation

    Kurré, J., Bullinger, M., Petersen-Ewert, C. & Guse, A. H., 2012, In: INT J MED EDUC. 3, p. 216-224

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review

  21. 2011
  22. Integration and health-related quality of life of undergraduate medical students with migration backgrounds - Results of a survey.

    Kurré, J., Scholl, J., Bullinger, M. & Petersen-Ewert, C., 2011, In: Psychosoc Med. 8, p. 7

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review

  23. 2009
  24. Einführung eines Mentorenprogramms für den Ersten Abschnitt des Studiums der Humanmedizin: Ergebnisse eines Pilotprojektes

    Petersen-Ewert, C., Kurré, J., Scholl, J., Guse, A. H. & Bullinger, M., 2009, In: GMS Z Med Ausbild. 26, 3, p. 1-6 3.

    Research output: SCORING: Contribution to journalSCORING: Journal articleResearchpeer-review