Dr. Dipl. Psych. ID: 64342
Jennifer Guse
Publications
- 2021
Understanding Mental Burden and Factors Associated With Study Worries Among Undergraduate Medical Students During the COVID-19 Pandemic
Guse, J., Heinen, I., Mohr, S. & Bergelt, C., 15.12.2021, In: FRONT PSYCHOL. 12, p. 734264 734264.Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review
Mental burden and perception of the study situation among undergraduate students during the COVID-19 pandemic: a cross-sectional study and comparison of dental and medical students
Guse, J., Weegen, A. S., Heinen, I. & Bergelt, C., 01.12.2021, In: BMJ OPEN. 11, 12, p. e054728 e054728.Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review
Attitude Towards and Adoption of the Novel Learning Environment Among Undergraduate Medical Students During COVID-19
Mohr, S., Küfe, B., Rheingans, A. & Guse, J., 26.10.2021, In: FRONT EDUC. 6, 714526.Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review
- 2020
Benefits of combined quantitative and qualitative evaluation of learning experience in a gerodontology course for dental students
Lamprecht, R., Guse, J., Schimmel, M., Müller, F., Heydecke, G. & Reissmann, D. R., 26.08.2020, In: BMC MED EDUC. 20, 1, p. 281Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review
Perception of the study situation and mental burden during the COVID-19 pandemic among undergraduate medical students with and without mentoring
Guse, J., Heinen, I., Kurre, J., Mohr, S. & Bergelt, C., 2020, In: GMS Journal for Medical Education. 37, 7, p. Doc72Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review
- 2018
Mentoring für Studierende in der Medizin: Darstellung und Evaluation eines differenzierten Mentoringprogramms an einer medizinischen Fakultät
Bergelt, C., Heinen, I. & Guse, J., 02.2018, In: BUNDESGESUNDHEITSBLA. 61, 2, p. 210-217 8 p.Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Review article › Research
- 2016
Exploring the value and role of integrated supportive science courses in the reformed medical curriculum iMED: a mixed methods study
Eisenbarth, S., Tilling, T., Lueerss, E., Meyer, J., Sehner, S., Guse, A. & Guse, J., 29.04.2016, In: BMC MED EDUC. 16, p. 132Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review
Effects of Mentoring Speed Dating as an Innovative Matching Tool in Undergraduate Medical Education: A Mixed Methods Study
Guse, J., Schweigert, E., Kulms, G., Heinen, I., Martens, C. & Guse, A., 09.02.2016, In: PLOS ONE. 11, 2, p. e0147444Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review
- 2015
Bedarfserhebungen für die Entwicklung der studienbezogenen Deutschkurse
Heinen, I. & Kurré, J., 2015, DaZmed – Deutsch als Zweitsprache in der Medizinischen Ausbildung: Ein Leitfaden für die Sprachqualifizierung von internationalen Studierenden der Medizin und Fachkräften im Gesundheitswesen. Albrecht, N-J. (ed.). 1 ed. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, Vol. 95. p. 17-24 8 p. (Schriftenreihe Hippokrates : medizinische Forschungsergebnisse).Research output: SCORING: Contribution to book/anthology › SCORING: Contribution to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Einleitung
Heinen, I. & Kurré, J., 2015, DaZmed - Deutsch als Zweitsprache in der medizinischen Ausbildung : Ein Leitfaden für die Sprachqualifizierung von internationalen Studierenden der Medizin und Fachkräften im Gesundheitswesen. Albrecht, N-J. (ed.). 1 ed. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, Vol. 95. p. 1 - 8 8 p. (Schriftenreihe Hippokrates : medizinische Forschungsergebnisse).Research output: SCORING: Contribution to book/anthology › SCORING: Contribution to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Sprachqualifizierung für internationale Medizinstudierende
Heinen, I. & Kurré, J., 2015, DaZmed – Deutsch als Zweitsprache in der Medizinischen Ausbildung: Ein Leitfaden für die Sprachqualifizierung von internationalen Studierenden der Medizin und Fachkräften im Gesundheitswesen. Albrecht, N-J. (ed.). 1 ed. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, Vol. 95. p. 9-16 8 p. (Schriftenreihe Hippokrates : medizinische Forschungsergebnisse).Research output: SCORING: Contribution to book/anthology › SCORING: Contribution to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- 2014
Speed mentoring: establishing successful mentoring relationships
Kurré, J., Schweigert, E., Kulms, G. & Guse, A. H., 01.11.2014, In: MED EDUC. 48, 11, p. 1131Research output: SCORING: Contribution to journal › Other (editorial matter etc.) › Research
- 2012
Differential mentorship for medical students: development, implementation and initial evaluation
Kurré, J., Bullinger, M., Petersen-Ewert, C. & Guse, A. H., 2012, In: INT J MED EDUC. 3, p. 216-224Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review
- 2011
Integration and health-related quality of life of undergraduate medical students with migration backgrounds - Results of a survey.
Kurré, J., Scholl, J., Bullinger, M. & Petersen-Ewert, C., 2011, In: Psychosoc Med. 8, p. 7Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review
- 2009
Einführung eines Mentorenprogramms für den Ersten Abschnitt des Studiums der Humanmedizin: Ergebnisse eines Pilotprojektes
Petersen-Ewert, C., Kurré, J., Scholl, J., Guse, A. H. & Bullinger, M., 2009, In: GMS Z Med Ausbild. 26, 3, p. 1-6 3.Research output: SCORING: Contribution to journal › SCORING: Journal article › Research › peer-review