Dr. phil. M.A. ID: 1446652

Sarah Prediger

Verbindungen anzeigen

Publikationen

  1. 2023
  2. Matching of advanced undergraduate medical students' competence profiles with the required competence profiles of their specialty of choice for postgraduate training

    Jebram, L., Prediger, S., Oubaid, V. & Harendza, S., 07.09.2023, in: BMC MED EDUC. 23, 1, 647.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  3. “Fit for the finals” – project report on a telemedical training with simulated patients, peers, and assessors for the licensing exam

    Harendza, S., Bußenius, L., Gärtner, J., Heuser, M., Ahles, J. & Prediger, S., 17.04.2023, in: GMS Journal for Medical Education. 40, 2, S. Doc17 Doc17.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  4. Habitualisierung im ärztlichen Feld: Die fachärztliche Weiterbildung in Struktur und kultureller Praxis am Beispiel der Chirurgie

    Prediger, S., 2023, 1 Aufl. Wiesbaden: Springer. 357 S.

    Publikationen: Buch/BerichtMonografieForschungBegutachtung

  5. 2022
  6. Assessment of final-year medical students' entrustable professional activities after education on an interprofessional training ward: A case-control study

    Brätz, J., Bußenius, L., Brätz, I., Grahn, H., Prediger, S. & Harendza, S., 10.2022, in: PERSPECT MED EDUC. 11, 5, S. 266-272 7 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  7. Validation of the ComCare index for rater-based assessment of medical communication and interpersonal skills

    Gärtner, J., Bußenius, L., Schick, K., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 04.2022, in: PATIENT EDUC COUNS. 105, 4, S. 1004-1008 5 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  8. Frequency of medical students' language expressing implicit uncertainty in simulated handovers

    Gärtner, J., Prediger, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 25.02.2022, in: INT J MED EDUC. 13, S. 28-34 7 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  9. 2021
  10. Development and pilot test of ComCare - a questionnaire for quick assessment of communicative and social competences in medical students after interviews with simulated patients

    Gärtner, J., Prediger, S. & Harendza, S., 15.03.2021, in: GMS J MED EDU. 38, 3, S. Doc68 Doc68.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzTransferBegutachtung

  11. Perspective matters: assessment of medical students' communication and interpersonal skills by simulated patients from the internal and external patient perspective

    Prediger, S. & Harendza, S., 2021, in: GMS J MED EDU. 38, 4, S. Doc82

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  12. 2020
  13. Evaluation of a telemedicine-based training for final-year medical students including simulated patient consultations, documentation, and case presentation

    Harendza, S., Gärtner, J., Zelesniack, E. & Prediger, S., 03.12.2020, in: GMS J MED EDU. 37, 7

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  14. Assessing clinical reasoning in undergraduate medical students during history taking with an empirically derived scale for clinical reasoning indicators

    Fürstenberg, S., Helm, T., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 19.10.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 368

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  15. Entrustable professional activities and facets of competence in a simulated workplace-based assessment for advanced medical students

    Fincke, F., Prediger, S., Schick, K., Fürstenberg, S., Spychala, N., Berberat, P. O., Harendza, S. & Kadmon, M., 09.2020, in: Medical teacher. 42, 9, S. 1019-1026 8 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  16. Need for cognitive closure, tolerance for ambiguity, and perfectionism in medical school applicants

    Gärtner, J., Bußenius, L., Prediger, S., Vogel, D. & Harendza, S., 28.04.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, 132.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  17. Surgery during pregnancy - results of a German questionnaire

    Fritze-Büttner, F., Toth, B., Bühren, A., Schlosser, K., Schierholz, S., Rumpel, B., Helm, P. C., Bauer, U. M. M., Niethard, M., Prediger, S., Götzky, K. & Jähne, J., 03.2020, in: INNOV SURG SCI. 5, 1-2, S. 21-26 6 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  18. Validation of a competence-based assessment of medical students' performance in the physician's role

    Prediger, S., Schick, K., Fincke, F., Fürstenberg, S., Oubaid, V., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 07.01.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 6

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  19. Measuring Medical Competence and Entrusting Professional Activities in an Assessment Simulating the First Day of Residency

    Prediger, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 2020, Student Learning in German Higher Education: Innovative Measurement Approaches and Research Results. Zlatkin-Troitschanskaia, O., Pant, H. A., Toepper, M. & Lautenbach, C. (Hrsg.). 1 Aufl. Wiesbaden: Springer Fachmedien, S. 317–332 16 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Buch/SammelwerkSCORING: Beitrag in SammelwerkForschungBegutachtung

  20. 2019
  21. Chirurgie und Familie – wie kann es gehen?

    Fritze-Büttner, F., Schlosser, K. & Prediger, S., 08.2019, in: ZBL CHIR. 144, 4, S. 329-332 4 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  22. Interprofessional assessment of medical students' competences with an instrument suitable for physicians and nurses

    Prediger, S., Fürstenberg, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 06.02.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 46

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  23. Assessing core competences of medical students with a test for flight school applicants

    Harendza, S., Soll, H., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Oubaid, V., 07.01.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 9

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  24. 2018
  25. Perceived strain of undergraduate medical students during a simulated first day of residency

    Fürstenberg, S., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 29.12.2018, in: BMC MED EDUC. 18, S. 322

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  26. 2017
  27. Competencies for first year residents - physicians' views from medical schools with different undergraduate curricula

    Fürstenberg, S., Schick, K., Deppermann, J., Prediger, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 07.09.2017, in: BMC MED EDUC. 17, 1, S. 154

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  28. 2016
  29. Analysis of educational research at a medical faculty in Germany and suggestions for strategic development - a case study

    Prediger, S. & Harendza, S., 2016, in: GMS J MED EDU. 33, 5, S. Doc71

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung