Dr. phil. M.A. ID: 1446652
Sarah Prediger
Publikationen
- 2023
Matching of advanced undergraduate medical students' competence profiles with the required competence profiles of their specialty of choice for postgraduate training
Jebram, L., Prediger, S., Oubaid, V. & Harendza, S., 07.09.2023, in: BMC MED EDUC. 23, 1, 647.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
“Fit for the finals” – project report on a telemedical training with simulated patients, peers, and assessors for the licensing exam
Harendza, S., Bußenius, L., Gärtner, J., Heuser, M., Ahles, J. & Prediger, S., 17.04.2023, in: GMS Journal for Medical Education. 40, 2, S. Doc17 Doc17.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Habitualisierung im ärztlichen Feld: Die fachärztliche Weiterbildung in Struktur und kultureller Praxis am Beispiel der Chirurgie
Prediger, S., 2023, 1 Aufl. Wiesbaden: Springer. 357 S.Publikationen: Buch/Bericht › Monografie › Forschung › Begutachtung
- 2022
Assessment of final-year medical students' entrustable professional activities after education on an interprofessional training ward: A case-control study
Brätz, J., Bußenius, L., Brätz, I., Grahn, H., Prediger, S. & Harendza, S., 10.2022, in: PERSPECT MED EDUC. 11, 5, S. 266-272 7 S.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Validation of the ComCare index for rater-based assessment of medical communication and interpersonal skills
Gärtner, J., Bußenius, L., Schick, K., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 04.2022, in: PATIENT EDUC COUNS. 105, 4, S. 1004-1008 5 S.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Frequency of medical students' language expressing implicit uncertainty in simulated handovers
Gärtner, J., Prediger, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 25.02.2022, in: INT J MED EDUC. 13, S. 28-34 7 S.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
- 2021
Development and pilot test of ComCare - a questionnaire for quick assessment of communicative and social competences in medical students after interviews with simulated patients
Gärtner, J., Prediger, S. & Harendza, S., 15.03.2021, in: GMS J MED EDU. 38, 3, S. Doc68 Doc68.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Transfer › Begutachtung
Perspective matters: assessment of medical students' communication and interpersonal skills by simulated patients from the internal and external patient perspective
Prediger, S. & Harendza, S., 2021, in: GMS J MED EDU. 38, 4, S. Doc82Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
- 2020
Evaluation of a telemedicine-based training for final-year medical students including simulated patient consultations, documentation, and case presentation
Harendza, S., Gärtner, J., Zelesniack, E. & Prediger, S., 03.12.2020, in: GMS J MED EDU. 37, 7Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Assessing clinical reasoning in undergraduate medical students during history taking with an empirically derived scale for clinical reasoning indicators
Fürstenberg, S., Helm, T., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 19.10.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 368Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Entrustable professional activities and facets of competence in a simulated workplace-based assessment for advanced medical students
Fincke, F., Prediger, S., Schick, K., Fürstenberg, S., Spychala, N., Berberat, P. O., Harendza, S. & Kadmon, M., 09.2020, in: Medical teacher. 42, 9, S. 1019-1026 8 S.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Need for cognitive closure, tolerance for ambiguity, and perfectionism in medical school applicants
Gärtner, J., Bußenius, L., Prediger, S., Vogel, D. & Harendza, S., 28.04.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, 132.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Surgery during pregnancy - results of a German questionnaire
Fritze-Büttner, F., Toth, B., Bühren, A., Schlosser, K., Schierholz, S., Rumpel, B., Helm, P. C., Bauer, U. M. M., Niethard, M., Prediger, S., Götzky, K. & Jähne, J., 03.2020, in: INNOV SURG SCI. 5, 1-2, S. 21-26 6 S.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Validation of a competence-based assessment of medical students' performance in the physician's role
Prediger, S., Schick, K., Fincke, F., Fürstenberg, S., Oubaid, V., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 07.01.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 6Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Measuring Medical Competence and Entrusting Professional Activities in an Assessment Simulating the First Day of Residency
Prediger, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 2020, Student Learning in German Higher Education: Innovative Measurement Approaches and Research Results. Zlatkin-Troitschanskaia, O., Pant, H. A., Toepper, M. & Lautenbach, C. (Hrsg.). 1 Aufl. Wiesbaden: Springer Fachmedien, S. 317–332 16 S.Publikationen: SCORING: Beitrag in Buch/Sammelwerk › SCORING: Beitrag in Sammelwerk › Forschung › Begutachtung
- 2019
Chirurgie und Familie – wie kann es gehen?
Fritze-Büttner, F., Schlosser, K. & Prediger, S., 08.2019, in: ZBL CHIR. 144, 4, S. 329-332 4 S.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Interprofessional assessment of medical students' competences with an instrument suitable for physicians and nurses
Prediger, S., Fürstenberg, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 06.02.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 46Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
Assessing core competences of medical students with a test for flight school applicants
Harendza, S., Soll, H., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Oubaid, V., 07.01.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 9Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
- 2018
Perceived strain of undergraduate medical students during a simulated first day of residency
Fürstenberg, S., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 29.12.2018, in: BMC MED EDUC. 18, S. 322Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
- 2017
Competencies for first year residents - physicians' views from medical schools with different undergraduate curricula
Fürstenberg, S., Schick, K., Deppermann, J., Prediger, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 07.09.2017, in: BMC MED EDUC. 17, 1, S. 154Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
- 2016
Analysis of educational research at a medical faculty in Germany and suggestions for strategic development - a case study
Prediger, S. & Harendza, S., 2016, in: GMS J MED EDU. 33, 5, S. Doc71Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung