Dipl.-Psych. ID: 57695

Mirjana Knorr

Verbindungen anzeigen

Publikationen

  1. 2024
  2. Measuring personal characteristics in applicants to German medical schools: Piloting an online Situational Judgement Test with an open-ended response format

    Knorr, M., Mielke, I., Amelung, D., Safari, M., Groene, O., Breil, S. M. & MacIntosh, A., 17.06.2024, in: GMS J MED EDU. 41, 3, Doc30.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  3. The effects of language proficiency and awareness of time limit in animated vs. text-based situational judgment tests

    Rabe, M., Groene, O., von Bernstorff, C. & Knorr, M., 15.05.2024, in: BMC MED EDUC. 24, 1, S. 540 540.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  4. 2022
  5. Assessing distinguishable social skills in medical admission: does construct-driven development solve validity issues of situational judgment tests?

    Mielke, I., Breil, S. M., Amelung, D., Espe, L. & Knorr, M., 20.04.2022, in: BMC MED EDUC. 22, 1, S. 293

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  6. Reliability and validity of new online selection tests for midwifery students

    Groene, O., Knorr, M., Vogel, D., Hild, C. & Hampe, W., 06.01.2022, in: MIDWIFERY. 106, 103245.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  7. Associations between communication OSCE performance and admission interviews in medical education

    Groene, O., Mielke, I., Knorr, M., Ehrhardt, M. & Bergelt, C., 2022, in: PATIENT EDUC COUNS. 105, 7, S. 2270 - 2275

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  8. 2019
  9. Exploring sociodemographic subgroup differences in multiple mini-interview (MMI) performance based on MMI station type and the implications for the predictive fairness of the Hamburg MMI

    Knorr, M., Meyer, H., Sehner, S., Hampe, W. & Zimmermann, S., 03.07.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 243

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  10. 2018
  11. Validity evidence for the Hamburg multiple mini-interview

    Knorr, M., Schwibbe, A., Ehrhardt, M., Lackamp, J., Zimmermann, S. & Hampe, W., 14.05.2018, in: BMC MED EDUC. 18, 1, S. 106

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  12. Medizinstudierendenauswahl in Deutschland: Messung kognitiver Fähigkeiten und psychosozialer Kompetenzen

    Schwibbe, A., Lackamp, J., Knorr, M., Hissbach, J., Kadmon, M. & Hampe, W., 02.2018, in: BUNDESGESUNDHEITSBLA. 61, 2, S. 178-186 9 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ReviewForschung

  13. 2015
  14. The trouble with validity: what is part of it and what is not?

    Knorr, M. & Klusmann, D., 06.2015, in: MED EDUC. 49, 6, S. 550-2 3 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungAndere (Vorworte u.ä.)Forschung

  15. 2014
  16. Multiple mini-interviews: same concept, different approaches

    Knorr, M. & Hissbach, J., 01.12.2014, in: MED EDUC. 48, 12, S. 1157-1175 19 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung