PhD ID: 6016504

Lisa Bußenius

Verbindungen anzeigen

Publikationen

  1. 2023
  2. Development of an instrument for medical students' self-assessment of facets of competence for patient-centred care

    Bußenius, L. & Harendza, S., 10.2023, in: PATIENT EDUC COUNS. 115, 107926.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  3. “Fit for the finals” – project report on a telemedical training with simulated patients, peers, and assessors for the licensing exam

    Harendza, S., Bußenius, L., Gärtner, J., Heuser, M., Ahles, J. & Prediger, S., 17.04.2023, in: GMS Journal for Medical Education. 40, 2, S. Doc17 Doc17.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  4. A simulation-based OSCE with case presentation and remote rating – development of a prototype

    Bußenius, L. & Harendza, S., 15.02.2023, in: GMS Journal for Medical Education. 40, 1, S. Doc12 Doc12.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  5. 2022
  6. Assessment of final-year medical students' entrustable professional activities after education on an interprofessional training ward: A case-control study

    Brätz, J., Bußenius, L., Brätz, I., Grahn, H., Prediger, S. & Harendza, S., 10.2022, in: PERSPECT MED EDUC. 11, 5, S. 266-272 7 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  7. Validation of the ComCare index for rater-based assessment of medical communication and interpersonal skills

    Gärtner, J., Bußenius, L., Schick, K., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 04.2022, in: PATIENT EDUC COUNS. 105, 4, S. 1004-1008 5 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  8. Evaluating the Global Rating scale's psychometric properties to assess communication skills of undergraduate medical students in video-recorded simulated patient encounters

    Bußenius, L., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 01.03.2022, in: PATIENT EDUC COUNS. 105, 3, S. 750-755 6 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  9. Final-year medical students' self-assessment of facets of competence for beginning residents

    Bußenius, L., Harendza, S., van den Bussche, H. & Selch, S., 07.02.2022, in: BMC MED EDUC. 22, 1, 82.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  10. 2021
  11. General population’s knowledge about the anatomical locations of organs and medical terms today and 50 years ago: a replication study

    Harendza, S., Münter, A., Bußenius, L. & Bittner, A., 22.07.2021, in: GMS Journal for Medical Education. 38, 5, S. Doc94 Doc94.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  12. Are different medical school admission tests associated with the outcomes of a simulation-based OSCE?

    Bußenius, L. & Harendza, S., 07.05.2021, in: BMC MED EDUC. 21, 1, S. 263

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  13. Spinocerebellar ataxia type 14: refining clinicogenetic diagnosis in a rare adult-onset disorder

    Schmitz-Hübsch, T., Lux, S., Bauer, P., Brandt, A. U., Schlapakow, E., Greschus, S., Scheel, M., Gärtner, H., Kirlangic, M. E., Gras, V., Timmann, D., Synofzik, M., Giorgetti, A., Carloni, P., Shah, J. N., Schöls, L., Kopp, U., Bußenius, L., Oberwahrenbrock, T., Zimmermann, H., Pfueller, C., Kadas, E-M., Rönnefarth, M., Grosch, A-S., Endres, M., Amunts, K., Paul, F., Doss, S. & Minnerop, M., 04.2021, in: ANN CLIN TRANSL NEUR. 8, 4, S. 774-789 16 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  14. 2020
  15. Need for cognitive closure, tolerance for ambiguity, and perfectionism in medical school applicants

    Gärtner, J., Bußenius, L., Prediger, S., Vogel, D. & Harendza, S., 28.04.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, 132.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  16. 2019
  17. The relationship between perfectionism and symptoms of depression in medical school applicants

    Bußenius, L. & Harendza, S., 15.10.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 370

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung