Dr. ID: 28728219

Sanna Higgen

Verbindungen anzeigen

Publikationen

  1. 2024
  2. Uncovering multi-level mental healthcare barriers for migrants: a qualitative analysis across China, Germany, Netherlands, Romania, and South Africa

    Forray, A. I., Oltean, O., Hanft-Robert, S., Madzamba, R., Liem, A., Schouten, B., Anthonissen, C., Swartz, L., Cherecheș, R. M., Higgen, S., Hall, B. J. & Mösko, M., 14.06.2024, in: BMC PUBLIC HEALTH. 24, 1, S. 1593

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  3. 2023
  4. Training service providers to work effectively with interpreters through educational videos: A qualitative study

    Hanft-Robert, S., Emch-Fassnacht, L., Higgen, S., Pohontsch, N. J., Breitsprecher, C., Müller, M., Mueller, J. T. & Mösko, M-O., 2023, in: INTERPRETING. 25, 2, S. 274 - 300 27 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  5. 2022
  6. Review: Universal mental health interventions for young students in adverse environments – a systematic review of evaluated interventions

    Higgen, S., Mueller, J. T. & Mösko, M-O., 09.2022, in: CHILD ADOL MENT H-UK. 27, 3, S. 281-293 13 S.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ReviewForschung

  7. 2021
  8. Development and pilot evaluation of a universal intervention – Enhancing resilience in culturally and linguistically diverse primary school classrooms

    Higgen, S. & Mösko, M-O., 2021, in: INT J EDUC RES. 108, 101757.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  9. 2020
  10. Mental health and cultural and linguistic diversity as challenges in school? An interview study on the implications for students and teachers

    Higgen, S. & Mösko, M-O., 20.07.2020, in: PLOS ONE. S. 1-21

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  11. 2019
  12. Qualification programmes for immigrant health professionals: A systematic review

    Khan-Gökkaya, S., Higgen, S. & Mösko, M., 2019, in: PLOS ONE. 14, 11, S. e0224933

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung