Dr. ID: 28728219
Sanna Higgen
Publikationen
- 2024
Uncovering multi-level mental healthcare barriers for migrants: a qualitative analysis across China, Germany, Netherlands, Romania, and South Africa
Forray, A. I., Oltean, O., Hanft-Robert, S., Madzamba, R., Liem, A., Schouten, B., Anthonissen, C., Swartz, L., Cherecheș, R. M., Higgen, S., Hall, B. J. & Mösko, M., 14.06.2024, in: BMC PUBLIC HEALTH. 24, 1, S. 1593Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
- 2023
Training service providers to work effectively with interpreters through educational videos: A qualitative study
Hanft-Robert, S., Emch-Fassnacht, L., Higgen, S., Pohontsch, N. J., Breitsprecher, C., Müller, M., Mueller, J. T. & Mösko, M-O., 2023, in: INTERPRETING. 25, 2, S. 274 - 300 27 S.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
- 2022
Review: Universal mental health interventions for young students in adverse environments – a systematic review of evaluated interventions
Higgen, S., Mueller, J. T. & Mösko, M-O., 09.2022, in: CHILD ADOL MENT H-UK. 27, 3, S. 281-293 13 S.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Review › Forschung
- 2021
Development and pilot evaluation of a universal intervention – Enhancing resilience in culturally and linguistically diverse primary school classrooms
Higgen, S. & Mösko, M-O., 2021, in: INT J EDUC RES. 108, 101757.Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
- 2020
Mental health and cultural and linguistic diversity as challenges in school? An interview study on the implications for students and teachers
Higgen, S. & Mösko, M-O., 20.07.2020, in: PLOS ONE. S. 1-21Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung
- 2019
Qualification programmes for immigrant health professionals: A systematic review
Khan-Gökkaya, S., Higgen, S. & Mösko, M., 2019, in: PLOS ONE. 14, 11, S. e0224933Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/Zeitung › SCORING: Zeitschriftenaufsatz › Forschung › Begutachtung