BMC MED EDUC - BMC Medical Education

Publikationen

  1. 2024
  2. The effects of language proficiency and awareness of time limit in animated vs. text-based situational judgment tests

    Rabe, M., Groene, O., von Bernstorff, C. & Knorr, M., 15.05.2024, in: BMC MED EDUC. 24, 1, S. 540

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  3. 2023
  4. Matching of advanced undergraduate medical students' competence profiles with the required competence profiles of their specialty of choice for postgraduate training

    Jebram, L., Prediger, S., Oubaid, V. & Harendza, S., 07.09.2023, in: BMC MED EDUC. 23, 1, 647.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  5. Pilot study of an interprofessional pediatric mechanical ventilation educational initiative in two intensive care units

    Mehrzai, P., Höfeler, T., Ebenebe, C. U., Moll-Khosrawi, P., Demirakça, S., Vettorazzi, E., Bergers, M., Lange, M., Dreger, S., Maruhn, H., Singer, D. & Deindl, P., 28.08.2023, in: BMC MED EDUC. 23, 1, S. 610

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzLehreBegutachtung

  6. Gender differences and cooperation in medical authorships - an analysis of the recent ten years in five key medical disciplines

    Yamamura, J., Molwitz, I., Ozga, A-K., Nguyen, T-A., Wedekind, I., Wolf-Baldauf, L., Kamo, M., Zhao, J., Can, E. & Keller, S., 27.01.2023, in: BMC MED EDUC. 23, 1, S. 68

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  7. 2022
  8. The impact of COVID-19 on medical students' practical skills and hygiene behavior regarding venipuncture: a case control study

    Meyer, A., Stosch, C., Klatt, A. R. & Streichert, T., 19.07.2022, in: BMC MED EDUC. 22, 1, 558.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  9. The baroreceptor reflex brought to life outside the classroom - an e-learning based asynchronous laboratory class using a non-supervised modified Active Standing Test

    Heinrich, T., Sehner, S., Wageringel, I., Ehmke, H. & Schwoerer, A. P., 01.07.2022, in: BMC MED EDUC. 22, 1, 515.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  10. Virtual reality as a teaching method for resuscitation training in undergraduate first year medical students during COVID-19 pandemic: a randomised controlled trial

    Moll-Khosrawi, P., Falb, A., Pinnschmidt, H., Zöllner, C. & Issleib, M., 22.06.2022, in: BMC MED EDUC. 22, 1, 483.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  11. Assessing distinguishable social skills in medical admission: does construct-driven development solve validity issues of situational judgment tests?

    Mielke, I., Breil, S. M., Amelung, D., Espe, L. & Knorr, M., 20.04.2022, in: BMC MED EDUC. 22, 1, S. 293

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  12. Final-year medical students' self-assessment of facets of competence for beginning residents

    Bußenius, L., Harendza, S., van den Bussche, H. & Selch, S., 07.02.2022, in: BMC MED EDUC. 22, 1, 82.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  13. Autonomy and focus of attention in medical motor skills learning: a randomized experiment

    Pollok, F., Cook, D., Shaikh, N., Pankratz, S., Morrey, M. & Laack, T. A., 19.01.2022, in: BMC MED EDUC. 22, 1, S. 46 46.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzLehreBegutachtung

  14. 2021
  15. Deterioration in hygiene behavior among fifth-year medical students during the placement of intravenous catheters: a prospective cohort comparison of practical skills

    Meyer, A., Schreiber, J., Brinkmann, J., Klatt, A. R., Stosch, C. & Streichert, T., 17.08.2021, in: BMC MED EDUC. 21, 1, S. 434

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  16. Flipped learning enhances non-technical skill performance in simulation-based education: a randomised controlled trial

    Moll-Khosrawi, P., Zöllner, C., Cencin, N. & Schulte-Uentrop, L., 22.06.2021, in: BMC MED EDUC. 21, 1, 353.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  17. Final-year medical students' competence profiles according to the modified requirement tracking questionnaire

    Zelesniack, E., Oubaid, V. & Harendza, S., 05.06.2021, in: BMC MED EDUC. 21, 1, 319.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  18. Are different medical school admission tests associated with the outcomes of a simulation-based OSCE?

    Bußenius, L. & Harendza, S., 07.05.2021, in: BMC MED EDUC. 21, 1, S. 263

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  19. Effectiveness of a serious game addressing guideline adherence: cohort study with 1.5-year follow-up

    Raupach, T., de Temple, I., Middeke, A., Anders, S., Morton, C. & Schuelper, N., 30.03.2021, in: BMC MED EDUC. 21, 1, 189.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  20. Defining competence profiles of different medical specialties with the requirement-tracking questionnaire - a pilot study to provide a framework for medial students' choice of postgraduate training

    Zelesniack, E., Oubaid, V. & Harendza, S., 12.01.2021, in: BMC MED EDUC. 21, 1, 46.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  21. 2020
  22. Assessing clinical reasoning in undergraduate medical students during history taking with an empirically derived scale for clinical reasoning indicators

    Fürstenberg, S., Helm, T., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 19.10.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 368

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  23. A german-language competency-based multisource feedback instrument for residents: development and validity evidence

    Hennel, E. K., Subotic, U., Berendonk, C., Stricker, D., Harendza, S. & Huwendiek, S., 12.10.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, 357.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  24. Correlation of medical students' situational motivation and performance of non-technical skills during simulation-based emergency training

    Schulte-Uentrop, L., Cronje, J. S., Zöllner, C., Kubitz, J. C., Sehner, S. & Moll-Khosrawi, P., 08.10.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 351

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  25. Benefits of combined quantitative and qualitative evaluation of learning experience in a gerodontology course for dental students

    Lamprecht, R., Guse, J., Schimmel, M., Müller, F., Heydecke, G. & Reissmann, D. R., 26.08.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 281

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  26. Burnout is associated with work-family conflict and gratification crisis among German resident physicians

    Kocalevent, R., Pinnschmidt, H., Selch, S., Nehls, S., Meyer, J., Boczor, S., Scherer, M. & van den Bussche, H., 08.05.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 145

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  27. Need for cognitive closure, tolerance for ambiguity, and perfectionism in medical school applicants

    Gärtner, J., Bußenius, L., Prediger, S., Vogel, D. & Harendza, S., 28.04.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, 132.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  28. Implicit expression of uncertainty - suggestion of an empirically derived framework

    Gärtner, J., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 20.03.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 83

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  29. Validation of a competence-based assessment of medical students' performance in the physician's role

    Prediger, S., Schick, K., Fincke, F., Fürstenberg, S., Oubaid, V., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 07.01.2020, in: BMC MED EDUC. 20, 1, S. 6

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  30. 2019
  31. The relationship between perfectionism and symptoms of depression in medical school applicants

    Bußenius, L. & Harendza, S., 15.10.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 370

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  32. Exploring sociodemographic subgroup differences in multiple mini-interview (MMI) performance based on MMI station type and the implications for the predictive fairness of the Hamburg MMI

    Knorr, M., Meyer, H., Sehner, S., Hampe, W. & Zimmermann, S., 03.07.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 243

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  33. Anaesthesiology students' Non-Technical skills: development and evaluation of a behavioural marker system for students (AS-NTS)

    Moll-Khosrawi, P., Kamphausen, A., Hampe, W., Schulte-Uentrop, L., Zimmermann, S. & Kubitz, J. C., 13.06.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 205

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  34. "Princess and the pea" - an assessment tool for palpation skills in postgraduate education

    Kamp, R., Möltner, A. & Harendza, S., 30.05.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 177

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  35. Interprofessional assessment of medical students' competences with an instrument suitable for physicians and nurses

    Prediger, S., Fürstenberg, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 06.02.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 46

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  36. Selection and academic success of medical students in Hamburg, Germany

    Meyer, H., Zimmermann, S., Hissbach, J., Klusmann, D. & Hampe, W., 16.01.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 23

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  37. Assessing core competences of medical students with a test for flight school applicants

    Harendza, S., Soll, H., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Oubaid, V., 07.01.2019, in: BMC MED EDUC. 19, 1, S. 9

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  38. 2018
  39. Perceived strain of undergraduate medical students during a simulated first day of residency

    Fürstenberg, S., Prediger, S., Kadmon, M., Berberat, P. O. & Harendza, S., 29.12.2018, in: BMC MED EDUC. 18, S. 322

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  40. Local anaesthesia training for undergraduate students - how big is the step from model to man?

    Knipfer, C., Rohde, M., Oetter, N., Muench, T., Kesting, M. R. & Stelzle, F., 14.12.2018, in: BMC MED EDUC. 18, 1, S. 308

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzLehreBegutachtung

  41. Influences on students' empathy in medical education an exploratory interview study with medical students in their third and last year

    Pohontsch, N. J., Stark, A., Ehrhardt, M., Kötter, T. & Scherer, M., 05.10.2018, in: BMC MED EDUC. 18, 1, S. 231

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  42. Verbal and non-verbal communication skills including empathy during history taking of undergraduate medical students

    Vogel, D., Meyer, M. & Harendza, S., 03.07.2018, in: BMC MED EDUC. 18, S. 157

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  43. Internal diseases encountered by dental students while treating dental patients during undergraduate training

    Humbert, A., Schmage, P. & Harendza, S., 22.06.2018, in: BMC MED EDUC. 18, 149, S. 1-5

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  44. Development and evaluation of a standardized peer-training in the context of peer review for quality assurance in work capacity evaluation

    Strahl, A., Gerlich, C., Alpers, G. W., Ehrmann, K., Gehrke, J., Müller-Garnn, A. & Vogel, H., 13.06.2018, in: BMC MED EDUC. 18, 1, S. 135

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  45. Validity evidence for the Hamburg multiple mini-interview

    Knorr, M., Schwibbe, A., Ehrhardt, M., Lackamp, J., Zimmermann, S. & Hampe, W., 14.05.2018, in: BMC MED EDUC. 18, 1, S. 106

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  46. 2017
  47. Correcting the predictive validity of a selection test for the effect of indirect range restriction

    Zimmermann, S., Klusmann, D. & Hampe, W., 11.12.2017, in: BMC MED EDUC. 17, S. 246

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  48. Is perfect good? - Dimensions of perfectionism in newly admitted medical students

    Seeliger, H. & Harendza, S., 13.11.2017, in: BMC MED EDUC. 17, 1, S. 206

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  49. Differences between medical student and faculty perceptions of the competencies needed for the first year of residency

    Fürstenberg, S. & Harendza, S., 09.11.2017, in: BMC MED EDUC. 17, 1, S. 198

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  50. Facilitators of high-quality teaching in medical school: findings from a nation-wide survey among clinical teachers

    Schiekirka-Schwake, S., Anders, S., von Steinbüchel, N., Becker, J. C. & Raupach, T., 29.09.2017, in: BMC MED EDUC. 17, 1, S. 178

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  51. Competencies for first year residents - physicians' views from medical schools with different undergraduate curricula

    Fürstenberg, S., Schick, K., Deppermann, J., Prediger, S., Berberat, P. O., Kadmon, M. & Harendza, S., 07.09.2017, in: BMC MED EDUC. 17, 1, S. 154

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  52. Evaluation of large-group lectures in medicine - development of the SETMED-L (Student Evaluation of Teaching in MEDical Lectures) questionnaire

    Müller, T., Montano, D., Poinstingl, H., Dreiling, K., Schiekirka-Schwake, S., Anders, S., Raupach, T. & von Steinbüchel, N., 18.08.2017, in: BMC MED EDUC. 17, 1, S. 137

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  53. Just fun or a prejudice? - physician stereotypes in common jokes and their attribution to medical specialties by undergraduate medical students

    Harendza, S. & Pyra, M., 26.07.2017, in: BMC MED EDUC. 17, 1, S. 128

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  54. Perceived stress in first year medical students - associations with personal resources and emotional distress.

    Heinen, I., Bullinger, M. & Kocalevent, R-D., 07.01.2017, in: BMC MED EDUC. 17, 4, S. 1-14

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  55. Influence of motivation, self-efficacy and situational factors on the teaching quality of clinical educators

    Dybowski, C., Sehner, S. & Harendza, S., 2017, in: BMC MED EDUC.

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  56. 2016
  57. Analyses of inter-rater reliability between professionals, medical students and trained school children as assessors of basic life support skills

    Beck, S., Ruhnke, B., Issleib, M., Daubmann, A., Harendza, S. & Zöllner, C., 07.10.2016, in: BMC MED EDUC. 16, 1, S. 263

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  58. Psychometric properties of the newly developed Physician Teaching Self-Efficacy Questionnaire (PTSQ)

    Dybowski, C., Kriston, L. & Harendza, S., 22.09.2016, in: BMC MED EDUC. 16, 1, S. 247

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

  59. Exploring the value and role of integrated supportive science courses in the reformed medical curriculum iMED: a mixed methods study

    Eisenbarth, S., Tilling, T., Lueerss, E., Meyer, J., Sehner, S., Guse, A. & Guse, J., 29.04.2016, in: BMC MED EDUC. 16, S. 132

    Publikationen: SCORING: Beitrag in Fachzeitschrift/ZeitungSCORING: ZeitschriftenaufsatzForschungBegutachtung

Vorherige 1 2 Nächste